Kunder
Kunder har altid ret og er det vigtigeste for din restuarent. Det bedste tidspunkt dine kunder kommer på, er mellem, 11-13, til frokost. Imellem 16-20, til aftensmad, vil der komme mange flere kunder, end til frokost.
Din simmer vil da få kunder på de, ikke nævnte tider, men ikke ret mange. Fra midnat til 6 om morgen, er nok det værste tid, din simmer vil spilde sin tid, så heller komme der hvor derkommer flest kunder.
Grupper
I din restuarant, kan du også opleve at der kommer flere end det normale, én simmer og par. Der kan forkomme 3 simmere eller 4 simmere, men det kræver selvfølgelig borde til 4 simmere.
Grupper er gode fordi, de bestiller maden på samme tid og din simmers indtjening bliver højere.
Kundernes mening
Når din kunder besøger din restuarent, vil de allerede fra de træder ind af døren, vil be danne sig et første håndtryk. De vil vise din simmer hvad desyntes, så din simmer som manager, har mulighed for at gøre sig bedre til næste gang. Så får din simmer også en mulighed for at finde ud af hvad de gør forkert!
De vil også anmelde betjæningen, hvor lang tid de skal vente på manden, om den smager godt og hvor godt din simmer , som den øverste chef bestyrer sin restuarent.
Her kan vi se, at han ikke er så gladfor at vente så lang tid på manden. Her kan din simmer så hjælpe lidt og bede kokken om at;
- Prioriter maden
Dette gør,at din gæst, for maden hurtiger end andre, så interiger med dine kunder er rigtig vigtigt og hold øje med dem, hvis du vil opnå at få en 5 stjernede restuarent.
Du kan ogsåprøve at forbedre din kok og tjeners færdigheder og opgradere dem.
Her ses en positiv anmeldelse og din simmer gør det rigtig godt. Her er det kokken der får ros. Jo højere madlavnings færdighed din kok har jo bedre.