Døden
Desværre har din simmer ikke mulighed for at "Trygl for dit kæledyr", når Manden med Leen er på din grund. Din simmer har ikke nogen mulighed for at redde deres liv!
Når et kæledyr dør, vil de efterlade en urne eller en gravsten...
I Hunde og katte pakke, er det kun muligt for simmernes kæledyr at dø af alderdom!
Kæledyr og simmere har den samme levetid, så hvordan du har indstillet levetiden på for dine simmere, sådan vil det også være for dine kæledyr.
Hvordan du indstiller din levetid for dine hunde og katte, om den er kort eller lang. Levetiden er denne;
Hvalpe/killinger - 2 dage(kort) / 3 dage(normal) / 12 dage(lang)
Voksende hunde/katte - 12 dage(kort) / 25 dage(normal) / 96 dage(lang)
Ældre hunde/katte - Variere fra kæledyr til kæledyr
Din simmer vil få en besked at din/ deres hund/ kat går bort!
# Grundet det styresystem i spillet, så kæledyr spøgelserne kan "Hjemsøge", deres simmere, skal man bruge muligheden; "Prøv at holde dem fast til den fysiske verden". Så de bliver ved med at blive hængende, hvis man altså ikke "Frigør deres ånd".
Det er altid trist at sige farvel til et kæledyr, så din simmer vil få en negativ Humørstump, som vil vare i 22 simmer timer!
Dit kæledyr efterlade sig en gravsten, så din simmer kan altid sørge.
Spøgelser
Kæledyr som er gået bort, vil på et tidspunkt vende tilbage som et spøgelse. Din simmer har stadigvæk de samme sociale interaktioner som før og kan endda få dem tilbage i deres husholdning igen.
Husk at "Forstærke forbindelse til den fysisiske verden". Ellers vil de forsvinde helt...!
Simmere og deres kæledyr, som har forholdet, "Gode venner", eller højre, har muligheden for at "Invitér til husholdning", i deres husholdning og igen blive en del af familien, bare som spøgelse.
Simmere der har arbejdet eller købt Ambrosia, kan give den til deres kæledyr for at bringe dem til live igen.
# Ambrosia kan fås ved at at nå det højeste niveau i "Dyrlæge", færdigheden eller din simmer kan købe den i dyrekliniken for 2500$ simoleoner.
Selvom at et kæledyr kan bringes tilbage i live, er det ikke uundgåeligt at den kan dø igen! Hvis du spiller med at dine simmere ældes, så overvej om den ikke skal slåes fra, så dine kæledyr kan leve for altid!
# Spøgelser har deres helt egen unikke stemme/hyl!
Din simmer vil få en negativ Humårstump, ved at være i nærheden af en spøgelseshund.
Gemt helt væk fra omverden, i nabolaget; Deadgrass/Græsøen, er der en speciel kirkegård grund. Denne grund er ikke en funktionsdygtig grund, som du kan redigére, men er hjem for alle de mange af verdens spøgelser, som kommer frem efter mørket frembrud.
Din simmer kan besøge denne grund og integrere med de mange spøgelser!
Inviter til husholdning
Lad dine simmere få deres bedste ven tilbage fra de døde og invitere dem ind i husholdningen. Din simmer skal selvfølgelig have et godt forhold til selve kæledyret. Hvis muligheden ikke er der, socialiser med kæledyret til muligheden kommer frem.
# Kæledyret vil ikke være at se i Husholdningens overblik og hvis den tog plads nr.8, så kan ikke ikke få flere babyer heller...
Ambrosia
Ambrosia godbidden kan købes af alle hundeejere for 2500§ simoleoner.
Denne godbid kan genoplive dine kæledyr fra spøgelse til almindelig hund eller kat igen.
# Hvis din simmer har egenskaben; Dyrelæge, kan din simmer selv fremstille denne godbid for hele 300§ simoleoner.
Kirkegård
Besøg den mystiske kirkegård på Græsøen; Deadgress Discoveries.
Denne kårkegård ligge oppe i ventre hjørne. Her kan din simmer komme og se kæledyrs spøgelser og måske tage en med hjem.
Hvis din simmer er mere end "Gode venner", kan din simmer; "Invitere til husholdning".
# Hav en Ambrosia godbid klar.