Game Patch 27/05 - 2021

Hvad er nyt

Flere muligheder for at placéring af køjesenge.

 

Du har nu spillet med køjesenge. Men nu kan du spille endnu mere med køjesenge! Nu er der plads til flere genstande under den øverste køjeseng: Dobbeltsenge, kommoder, skriveborde, lænestole eller topersonerssofaer - det hele skal passe perfekt og fungerer, som du forventer det. Du kan også skabe lidt variationer ved at placere nogle af genstandene ved siden af køjesengen. Kommoder, skriveborde og enklesenge kan vendes på to måder! Køjesengen er mere alsidig end nogensinde, uanset om du bruger den til at spare plads eller for at give tre simmere er sted at sove.

Kan lide og kan ikke lide

 

Simmere har nu ting, de kan lide og ikke lide i forbindelse med implementaringen af den første runde af kan lide/kan ikke lide-kategorier i grundspillet, kan du nu definere, hvad din simmer kan lide (eller ikke kan lide) i forhold til farver, musikgenrer eller aktiviteter i Lav en simmer i nærheden af egenskaber-molekylet.

Enhver simmer, både børn og voksne, kan nu have op til 20 ting, de kan lide/kan ikke lide, fordelt over flere kategorier. Måske kan din simmer lide bluesmusik, men kan ikke lide at spille guitar? Måske kan din simmer lide alle farver på nær orange? Du bestemmer selv, hvilke præferencer de har og inden for hvilke kategorier! Og det er helt okay for forældre at indrømme, at de ikke kan lide børneradio.

 

Du kan se, hvad dine simmere kan lide og ikke kan lide i infopanelet i Lev. Disse præferencer kommer til udtryk i forskellige subtile aspekter af spillet.

 

Simmere vil som regel undgå de aktiviteter, de ikke kan lide, med mindre de får direkte besked på at udføre dem. Fx vil simmere, der ikke kan lide at lave mad, kun spiser hurtige måltider, og simmere, der ikke kan lide computerspil, vil genrelt ikke spille på deres telefoner. Hvis simmere tvinges til at udføre aktiviteter, som de ikke kan lide, giver det simmerne negative effekter på grund af anspændthed. Det kan samtidig give adgang til nye interaktionsmuligheder, når de beklager sig til andre simmere. Omvendt vil simmere på egen hånd fortrække at udføre aktiviteter, som de kan lide, og de får tilsvarende er humørboost fra at udføre disse aktiviteter. Hvis en simmer lytter til musik, som hun kan lide, giver det hende positive effekter. Omvendt får hun negative effekter ved at lytte til musik, hun ikke kan lide, og det kan resultere i en "utilfredshedsdans".

 

Præferencerne er designet som en flydende del af dine simmere personlighed. Simmere kan også opleve situationer i spillet, hvor de opdager nye ting, som de kan lide eller ikke kan lide. Hvis du foretager dig en aktivitet i et særligt humør, bliver du spurgt, om dun vil føje denne aktivitet til listen over ting, du kan lide eller ikke kan lide.

 

Du kan ikke holde dig tilbage! Præferencerne er ikke uforanderlige. Du kan udskifte simmerenes præferencer når som helst, hvis du vender tilbage til Lav en simmer.

 

Du kan finde ud af, hvad andre NPC*ere kan lide eller ikke kan lide, ved at bruge sociale interaktioner. Du kan blandt andet spørge om ynglingsfarve, musiksmag eller hobbyer.

Nye hårfarver!

 

Som du sikkert har opdaget i de forrige Sims 411 (nervøs latter), har vi tilføjet seks nye hårfarver i Lav en simmer, så du kan tilpasse din simmers udseende yderligere. Jeg kunne sagtens fortælle dig om det, men jeg vil hellere vise dig det!

 

Jeg modstår fristelsen til at farve mit hår mørkt igen ... lad vær med at sige det til min stylist.

Fejlrettelser

Konsol

  • Vi rettede en fejl på både Xbox og PlayStation, der slog støvsystemet fra, som blev introduceret i Skrub og gnub. Det kunne forårsage, at spillet brød sammen eller frøs.

Sims 4

  • Vi rettede en fejl, der forhindrede simmere, som er i gang med en karriere eller går i skole, i at tage på arbejde eller i skole i løbet af helligdage – bortset fra ferier. Når du er på ferie, er du på ferie. Lad være med at være som mig, der arbejder i løbet af min ferie.
  • Jeg har hørt om panikkøb, men aldrig om panikmadlavning. Nu vil simmerne ikke længere lave mad i en evighed og så glemme alt om det. Det er frygteligt at spilde mad.
  • Måske er du bekymret for at få for meget mad til overs – især fordi simmerne ikke spiser det, selvom de er sultne. Bare rolig, nu spiser simmerne rester, når de er sultne. Intet madspild her!
  • Vi har rettet en fejl, der forårsagede, at babyers hudfarve ikke var ens i forskellige dele af spillet, fx i interaktionskøer.
  • Har din simmer haft lyst til at smutte tidligt fra arbejde, men kunne ikke? Vi kender alle til det, men nu kan din simmer slippe væk!
  • Det kan være hårdt arbejde at rydde op efter tumlinger, men i det mindste er det en afgrænset aktivitet. Det bliver først slemt, når tumlingernes handlinger kører i loop, så der ligger madrester under dem konstant. Det er ikke fair. Men nu sker det ikke længere ... håber vi.
  • Er din simmer trist? Uforklarligt trist? Din simmer burde ikke længere være trist uden en humørstump, når hun rejser mellem verdener. Det er jo noget rod.
    • Trist uden en humørstump? Det går virkelig ikke.
  • Som altid har redaktøren og lokaliseringsholdet tilpasset og forbedret oversættelserne på tværs af alle pakker.
  • Vi har sat en stopper for fejlkoderne: 102:eb3376f3:a777e5d8 og 109:812fe7cb:f1565180, der optrådte for nogle simmere. Vi håber ikke, det er begyndelsen på næste kapitel i Fejlkodesagaen – eller det håber jeg i hvert fald ikke.

Arbejdstid

  • Rettede en visuel fejl i Lav en simmer-materialerne ymHair_EP01LongWavySwept og yfHair_EP01LongWavySwept. Fejlen skabte sømlinjer, når de blev anvendt på modsatte frames.

Magiens rige

  • Magikere bliver ikke længere nulstillet, når brygning af eliksirer bliver annulleret og derefter genoptaget.

Rejsen til Batuu

  • Den storslåede cantina-dør er blevet tilgængelig igen i Byg under sorteringen Højre døre.

Baghave

  • Rettede en visuel fejl i Lav en simmer – yfTop_SP08TeeBoatNeck – der skabt nogle mystiske skygger samt mærkelig farver på kantningen.

Småt og smart

  • Vi har tilføjet slap af-interaktionen for topersonerssofaer, der er del af en skabsseng. Så bare slap af ... hvis du kan. På en skabsseng. <;)>

Halløj med strikketøj

  • Nu er der intet, der vil forhindre disse genstande i at blive sendt via Plopsy, hverken sne, regn, sol eller Vlad i nattens mørke. Nu kan simmerne endelig gennemføre salg af deres mesterværker på Plopsy.
    • Mens vi arbejdede på fejlrettelsen af forsendelsestjenesten i Plopsy, rettede vi en fejl, der fik valgmuligheden Send til at optræde flere gange i Plopsy. Men så var vi da på den sikre side!

Paranormal

  • Vi rettede en grafisk fejl, der blev skabt af Lav en simmer-materialet yfTop_SP18BlouseCrop_SolidOrange, der fik yfShoes_SP18MaryJanes_Black til at se lidt stribet ud ... ikke så smart. Tilsvarende skabte det også et problem med yfBottom_GP08SkirtLayered fra Magiens rige ... et tilfælde? Eller en sammensværgelse ...

Skrub og gnub

  • Humørstumpen for rene omgivelser var på mere end 9000! Så det var lidt svært, at få simmerne til at fokusere på andre ting. Der er da nogen, der elsker at gøre rent ... men det her var for meget af det gode.